Türk tiyatrosunun güldürü geleneğinin nişanesi “Kel Hasan Efendi” kavuğu dün akşam yeni sahibine devredildi. Daha önce Ferhan Şensoy tarafından Rasim Öztekin’e devredilen kavuk, bu sefer de Rasim Öztekin tarafından Şevket Çoruh’a devredildi.
Rasim Öztekin, sağlık sorunları nedeniyle sahne alamadığı için kavuğu Şevket Çoruh’a devretti ve Şevket Çoruh böylelikle kavuğun 6'ıncı sahibi oldu.

Kavuğu teslim alan Çoruh pandemi döneminde tiyatro emekçilerinin durumuna dikkat çekerek, “Türk tiyatrosu çok zor bir dönem yaşarken mahalle yanarken saçımızı mı tarıyoruz diye bir düşünce geldi aklıma… Bu kavuğu bugünkü zor şartlarda, Anadolu’da perde açmaya çalışan, alternatif sahnelerden apartman dairelerine kadar yüreği tiyatroyla dolu tüm tiyatro emekçileri adına kabul ediyorum” ifadelerini kullandı.

rasim öztekin

Contemporary Istanbul giriş ücretleri olay oldu: İzzet Çapa ve Fazıl Say birbirine girdi Contemporary Istanbul giriş ücretleri olay oldu: İzzet Çapa ve Fazıl Say birbirine girdi

Bugüne kadar Kel Hasan Efendi’den, İsmail Dümbüllü’ye sonra ise sırasıyla Münir Özkul, Ferhan Şensoy ve Rasim Öztekin’e emanet edilen ve Türk tiyatrosunun önemli bir sembolü olan “Kavuk” Harbiye Cemil Topuzlu Açık Hava Tiyatrosu’nda düzenlenen özel bir devir teslim töreniyle Şevket Çoruh’a emanet edildi.

“KAVUK BİR USTALIK NİŞANESİ”

Kavuk devrinin ardından usta sanatçı Genco Erkal’dan çok konuşulacak bir paylaşım geldi. Erkal, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda araştırmacı Tekin Deniz’in “Aslında kavuğun Geleneksel Türk tiyatrosunun son temsilcisi İsmail Dümbüllü tarafından kimseye devredilmediği” sözlerine “Pişmiş aşa su katmak istemem ama…” diyerek destek verdi.

Karar’a konuşan Tekin Deniz kavuk ile ilgili, “Kavuk bir ustalık nişanesi, Dümbüllü Özkul'a kavuğu değil evindeki Pişekâr takkelerinden birini verdi. Kavuk hala ailede, Özkul ya da başka hiç kimse alamadı” demişti.

rasim